Min kompis Tandläkaren!

I måndags skulle jag och pappa spendera lite tid tillsammans. Det slutade med att vi åkte till tandläkaren.
Jag har aldrig varit hos en Kinesisk tandläkare förut och var lite orolig över hur det skulle gå till, och in i rummet kom en lång man med en lila rock och några vassa verktyg som han tydligen skulle rota omkring i min mun med. Egentligen var han inte så lång, men eftersom jag redan låg i tandläkarstolen så såg han ut som en Hulk när han stod där och vässade sina rakblad och skrapade bort rester från några knivar som han sedan la på ett litet bord framför mitt ansikte.
Han visade sig ändå inte vara så farlig och presenterade sig själv som Dr. Bruce. Tydligen var han riktigt intresserad av mitt liv i Kina och om jag hade en flickvän eller inte, men hade lite svårt att förstå att jag hade problem med att prata när han körde ner sina fingrar i halsen på mig medan en kvinna bakom honom försökte spruta vatten i min mun, men verkade se dåligt eftersom hon vid två gånger körde upp vattensprutan i min näsa.
Efter 45 minuters av skrapande, filande, borrande, och allt annat konstaterade han att mina tänder var "Heng Hao".
Så nu kan jag äntligen stryka "Gå till kinesisk tandläkare" på min Att-Göra-Lista!

Kommentarer
Postat av: Robert

Jag har också varit hos tandläkaren i Kina, två gånger till och med. En gång drog jag ut en visdomstand till och med. Det gick bra och var även billigt, 50 yuan har jag för mig. :)

2011-05-05 @ 09:14:24
URL: http://www.mittensrike.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0