Resan till Thailand

Sabadi-ka! (Vilket betyder hej på thailändska)
Då har man spenderat en vecka på den thailändska ön Koh Samet.
För att komma till Koh Samet måste man först ta en buss från Bangkok.
Bussen skumpar på dom gropiga vägarna i si sådär tre timmar, och sedan fick vi fortsätta resan med en båttur över till den lilla ön. När vi sedan lite lätt sjösjuka gick i land på Koh Samet, så var vi tvungna att ta en Taxi till hotellet. Grejen var bara att Taxi bilarna såg inte riktigt ut som dom gör i Sverige.
I Sverige brukar man som regel sitta inuti Taxi-bilen, men här på Koh Samet skulle man sitta på bilens flak, på några hårda sittplatser och ingenting som skulle kunna likna säkerhetsbälten.
Så vi satte oss på en Taxi, och föraren gasade iväg och tog oss på en åktur som jag sent kommer glömma.
Vi höll i oss för livet och försökte hålla fast väskorna med benen när vi dundrade genom djungeln på gropiga och smala djungelstigar i 60 km/tim.
Tillslut så tvärstannade han och visade åt vilken håll vi skulle gå för att komma till stranden.
Vi hoppade av Taxin och vinglade bort med väskorna för att hitta stranden.
Det var en stor strand med vit sand, palmer, vacker utsikt ut mot havet och trevliga restauranger.
Vi hittade hotellet vi skulle bo på, och gick fram till disken för att checka in.
Kvinnan som stod vid disken verkade inte fatta speciellt mycket engelska, och hon tittade på oss och på våra papper en stund innan hon förstod att vi kanske menade att vi ville ha en rumsnyckel.
Hotellrummet var stort och fint. Det var också två våningar, vilket gjorde att Sussie och Bella sov på undervåningen och jag fick hela övervåningen för mig själv... eller ja, jag hade en madrass på golvet!
Sedan var vi på stranden under hela veckan, och gjorde inget annat än att sola, att dricka Coca-Cola och att snorkla vid strandkanten. Det var riktigt härligt.
Man bara låg i sin solstol och kände hur allt man lärt sig i Geometri sakta försvann ur minnet.
Där skulle man kunna stanna för evigt, eller kanske inte för evigt, men några extra dagar skulle ju inte skada!
På bilden under håller killen på med att skära upp en kokosnöt åt mig!
Hotellets frukost bestod av rostat bröd, två korvar, en skinkbit och ett ägg. Frukosten var ungefär lika god som den ser ut som. När en tiggarhund kom förbi, så gav jag hunden mina prinskorvar. Hunden luktade på dom innan han också tyckte att dom var oätliga och gick iväg.
snubben på bilden under är 100% thailändare! Det var också han som körde Taxi-bilen som en galning!
Sussie och Bella tyckte att min banandrink var lite extra rolig!
(Några random thailändare som sätter upp parasoll)
Sedan efter en vecka tog vi Taxin in till hamnen igen, tog båten över till fastlandet och sedan den skumpande bussen tillbaka till Bangkoks flygplats. Vi kom hem på lördags kvällen, och sedan var jag tvungen att spendera hela söndagen till att göra alla läxor vi fått över höstlovet.
Men nu är skolan igång igen i alla fall.
Nästa vecka har jag tre prov i Geometri!
Egentligen skulle jag bara ha två prov, men min mattelärare tappade bort mitt förra prov, så jag får göra det igen. (suck!)
Då är det bara att börja plugga! Vi hörs sen! :)