Blodprov på QSI

I biologi just nu så läser vi om blodet, hjärtat och allt sånt som biologi handlar om. Vår lärare Mr. Sedlaceck tyckte att det var ett ypperligt tillfälle att ha lite skoj med nålar. Dagens labb var att sticka varandra med sylvassa nålar och sedan kolla på blodet i mikroskop.
Jag brukar inte vara rädd för blodprov, men när en annan elev ska göra det på mig, börjar jag känna mig lite obekväm. Hursomhelst så kan man inte vara en fegis inför tjejerna i klassen, så fram med fingret, doppa det i alkohol tills fingret ser ut som ett russin och försök se så normal och avslappnad ut som möjligt medan en koreans kille med en sylvass grej står och försöker sticka fram lite blod.
Lyckligtvis fixade han det ganska snabbt, medan Jonathan stod vid bordet bakom mig och blev förbannad över att tjejen som skulle sticka honom tydligen var för rädd och råkade kittla honom med nålen under hans nagel innan hon träffade rätt.
Det enda jag tycker är lite ironiskt är att om vi ska gå med litteratur klassen till ett Café dom ligger 30 meter från skolan så krävs det tillstånd från en hel hög med lärare, föräldrar, från office och ett skriftligt brev från rektorn. Men att sticka varandra så att blodet sprutar i biologirummet är tydligen helt okej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0