International Brunch

Hej!
Idag ordnade skolan något som kallas för "International Brunch", vilket är när hela skolan samlas för att smaka på olika saker från hela världen. Eftersom jag är tvungen att göra Community&Service, så fick jag stå vid ingången och hälsa alla glada barn välkomna, och sedan visa på en karta vart dom skulle gå. Vad ingen tänkte på var att maten tar slut ganska fort, så efter en halvtimma när jag fick ta en liten rast fick jag nöja mig med en torkad fisk från Island. Förutom torkad fisk och några månkakor så fanns det i stort sätt ingenting kvar att äta. Sveriges bidrag ska ha varit riktigt bra dock, vad jag har hört så fanns det både köttbullar och kakor och annat smarrigt. men eftersom jag kom en halvtimma för sent, så fanns det bara lingonsylt, brunsås och några smulor av polkagrisar kvar.
(Yung Li ville att jag skulle smaka en kinesisk månkaka... vilket är i grund och botten ett misslyckad muffins som är fylld med kinesiska grejer. Det är inte alltid självklart vad dessa månkakor innehåller. Inte ens Yung Li visste vad den gröngula smörjan var för något som månkakan var fylld med. )
Sedan kom det faktiskt fram några barn som kände igen mig från när jag var guide i spökhuset i höstas och när jag lekte korean i skolans uppsättning av "OurSpace" som visades strax innan jullovet. Jag tvingade på dom några autografer och gav dom några polkagrisar jag knyckte tidigare som tack. Sedan stod vi och pratade gamla minnen en stund, och helt plötsligt hade jag stått där i mina fyra timmar och fick lämna skolan.
Lyckligtvis så var jag inte den enda som var hungrig efter skolans brunch, så vi stack iväg till Starbucks och köpte upp hela deras sortiment av kakor och muffins.
Något jag har lärt mig till nästa International Brunch är i alla fall att nästa gång ska jag inte komma dit för att jobba, då ska jag äta frukost!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0