Tillbaka i Kina

Hej igen!
Nu är jag tillbaka i Kina igen efter att ha varit i Sverige i en månad. Med mig den här gången har jag min kompis Martin som ville se hur det var att bo i Shenzhen, så vi stannar här i Kina i ungefär två veckor innan vi åker
tillbaka till Sverige igen.
På bilden under så sitter Martin på Arlandas Starbucks och njuter av en kopp Espresso. Eftersom Martin själv tyckte att bilden var dålig så vill han för tillfället vara anonym... därför sätter jag en glad gubbe framför honom, så att ni inte vet vem han är! bra va?
Vi flög först till Helsingfors och bytte sedan till ett större flygplan som tog oss till Hongkong. Eftersom flygresan tog nio timmar, så hade vi gott om tid att njuta av olika filmer som vi kunde välja mellan. Själv satt jag och njöt av en japansk film som handlade om hundar. Tyvärr var det ingen textning, men jag tror att den handlade om en ledsen hundvalp som var rädd för vargar... eller något sånt!
Jag orkade inte se hela filmen, utan somnade efter någon halvtimme och använde min norska stolsgranne som huvudkudde.
När vi väl kom fram till Hongkong så hade vi ett nytt problem... vi visste inte vart vi skulle plocka upp bagaget. Men efter att ha sprungit runt flygplatsen och pratat med några kineser så förstod vi att bagaget fortsatte till Shenzhen, så vi köpte varsin biljett och satte oss på färjan.
Så nu är vi i alla fall här! :)

Kommentarer
Postat av: Marie

Kul att du kommit igång med din blogg. Har läst en hel del inslag och fått en bättre uppfattning hur din tillvaro är där borta Kina.

Du skriver jättebra!!!!

Hoppas att kompisen sköter sig och att ni har det roligt.

2010-06-23 @ 14:40:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0