The little sheep

Idag så var jag på restaurangen "The little sheep" igen.
Det var Martin som hade läst med inlägg om restaurangen och blev sugen på att gå dit. Själv har jag svårt att förstå vad det var i mitt förra inlägg om The little Sheep som gjorde att Martin ville gå dit. Kanske var det dom utsökta rätterna som "Sheep's finest testicle" eller "Best Qualtiy Sheep's eyes" som restaurangen erbjuder.



När vi först kom in i restaurangen visade en servitris vart vi kunde sitta. Sedan stod hon med något papper på kinesiska och ville veta vad vi skulle beställa. Jag frågade henne ifall vi kunde få en meny, men eftersom hennes engelska var sämre än vad min kinesiska är, så fattade hon inte ett dugg. Det krävdes ytterligare två servitriser innan den ena fattade att vi kanske ville ha en sån där bok där man kan titta på olika maträtter.
Sedan pekade vi ut lite olika saker i menyn och hoppades på det bästa.
Det vi beställde var något som kallas för "Hot-pott". Man får in en skål med het soppa, och sedan doppar man köttbitar och grönsaker själv. Lite som en blandning av fondue och ett kinderägg... man vet aldrig vad soppan innehåller!



I soppan så flöt det också runt lite köttbitar. Vi tyckte att bitarna påminnde ganska mycket om hjärna. Dock smakade den riktigt bra efter att ha låtit dom koka ett bra tag!



Jag måste medge att "Little sheep" var betydligt bättre än vad jag minns, så hit går jag nog gärna igen.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0