Kinesisk brandkår

Hej!
Imorse så började något larm tjuta som bara den här nedanför vår lägenhet. I början så trodde jag att det var något billarm som höll på, men när jag tittade ut genom fönstret så insåg jag att det var en av båtarna i hamnen som hade fattat eld, och såg lite ut som en trevlig majbrasa. Sedan var det brandkårs-båtarna som tutade med sina tutor för att komma fram fortare. Nu fanns det inte någon båt som hindrade dom att komma fram, men hade dom inte börjat med sirenerna så hade jag aldrig ens märkt att det flöt omkring en majbrasa nere i hamnen, och då hade jag inte haft något att blogga om... så jag tackar den kinesiska brandkåren för det!
Så fort jag fick syn på alltsammans så sprang jag för att hämta kameran, men när jag kom så hade dom nästan släckt allt som fanns att släcka.
Är det inte typiskt?

Nåja, om man tittar riktigt noga på vänstra sidan av bilden så kan man nog ändå se vad som händer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0