Kinas svar på iPad

Hej!
Idag var jag och Martin nere vid affärerna eftersom Martin behövde en ny plånbok. Samtidigt som han stod och klämde på olika plånböcker så fick jag syn på en iPad som stod bakom kassan. En kines-tjej rättade mig dock ganska snabbt och förklarade att det inte var någon vanlig iPad... det här var en iPed!



Jag frågade om den fungerade bra och hon svarade på dålig engelska att det var bra kvalitet och att allt funkade som det skulle. Sedan skulle hon visa hur bra den fungerade och försökte starta iPeden. Till en början så ville den inte starta... men efter att ha stoppat in två AA-batterier så startade den som den skulle.



Sedan skulle hon visa hur bra den var. Tyvärr så kunde man inte göra någonting alls med plattan. Någon möjlighet att lyssna på musik eller se på film fanns naturligtvis inte, och att titta på bilder verkade helt omöjligt eftersom hela iPeden krashade så fort hon försökte öppna bild-mappen.



När jag frågade henne vad den här dåliga iPad kopian kostade så blev svaret 850 RMB. Jag började skratta och trodde att hon skämtade, men hon var stenhård. Själv tyckte hon att den här iPad kopian var riktigt bra och kunde inte se en anledning till varför jag inte skulle köpa den av henne. Jag såg ganska många anledningar till att inte köpa den och tackade nej.

Men ifall ni någon gång ska köpa en egen iPed, se till att inte glömma AA-batterierna!

Kommentarer
Postat av: Marie

Hej!

Låter gott med Hot-pot!

Ett tips: ju enklare ställe ju bättre mat var vad som gällde i Kina åtminstone för 14 år sedan.

Själva har vi precis ätit tråkiga Sverigepizzor inhandlade på Storgatans Pinoccio.

Tur att ni är luttrade shoppare och inte faller för försäljarnas trick, men man undrar vem som gör det??? Har ni sett någon som köpt sådant skräp?

"En midsommarnattsdröm" i Döda Fallet var en härlig föreställning i en fantastisk miljö. Vi skrattade gott i glada vänners lag och hade en jättetrevlig eftermiddag.

2010-06-27 @ 22:05:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0