Drogade guldfiskar

Idag så skulle vi köpa en ny pump till mitt akvarium. Min gamla pump gick sönder för ett tag sen (jo... den var "made in china") och efter att pumpen dog så blev mina små guldfiskar jätte deprimerade och tillbringade dagarna med att ligga på en sten och tyckte synd om sig själva. Så jag och Martin for till djuraffären och försökte fråga efter pumpar. Kinesen som ägde affären fattade absolut ingenting, så jag gick bakom kassan lite diskret och började själv fumla i hans hyllor. Tillslut hittade jag en pump som såg trevlig ut och passade även på att köpa lite medicin till mina guldfiskar.
Det var något medel man skulle ha i akvariumet för att motverka att fiskarna blir sjuka och som gjorde dom lite "drogade", så jag mätte ut hur mycket medel mitt lilla akvarium skulle ha och hällde i det i akvariumet.

Hela akvariumet färgades grönt! Det var inget som störde fiskarna dock utan dom simmade runt och bökade i gruset, men jag hämtade snabbt en hink och försökte byta ut vattnet. Martin tyckte att det gröna gjorde att akvariumet såg bättre ut... vad tycker ni?



(Tillockmed min porslinsgroda blev ledsen när jag råkade färga akvariumet.)


Men var inte oroliga. Efter att ha bytt ut vattnet så försvann den gröna färgen och fiskarna är gladare än någonsin! Vilken tur va?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0