Den förbjudna staden

Hej!

Nu är vi i Beijing. Vi var tvungna att gå upp fem på morgonen för att hinna med planet, och sedan åkte vi mot Beijing. Eftersom jag inte hade sovit särskilt mycket igår natt, så somnade jag direkt på planet och vaknade inte förrän vi var framme, vilket var ganska skönt.
Sedan träffade vi vår guide som ska visa oss bland annat den kinesiska muren imorgon, och efter att ha hälsat på henne så skjutsade hon oss till hotellet.

Efter att ha checkat in och ätit lunch så promenerade vi mot den förbjudna staden. Även om det såg ut på kartan att det inte var särskilt långt, så tog det ändå sin lilla tid att komma fram. Den tråkiga nyheten var att vi kom lite för sent, så kineserna hade redan hunnit stänga den förbjudna staden för dagen när vi kom fram… så jag och Martin fick nöja oss med några bilder med ett porträtt av Mao i bakgrunden.

 

Martin önskade ännu en gång att vara anonym, så därför så sätter jag en glad gubbe framför hans ansikte, så att ni inte har en chans att veta vem han är. Är det inte smart?

Imorgon ska vi upp tidigt igen (06.00!!!) för att åka till den kinesiska muren, och jag lovar att ta många bilder. Fram tills dess får ni nöja er med en bild på en glad kines som cyklar. (bilden under alltså!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0